Budowa pojazdu PEUGEOT

Awatar użytkownika
zeeltom
Site Admin
Posty: 59
Rejestracja: 07 gru 2024, 04:21
Kontakt:

Budowa pojazdu PEUGEOT

Post autor: zeeltom »

Po budowie pojazdu 4wd został mi się elektrycznie ustawiany fotel z Peugeota. Szkoda by się marnował, to postanowiłem zrobić następnego, tym razem trójkołowca z napędem na dwa tylne koła. Ze względu na wagę fotela kupiłem dwa mocne silniki 48V 500W nominał. Do tego dwa sterowniki 48V 32A. Na przód pójdzie koło z hamulcem bębnowym, do którego dorobiłem brakującą oś. Wykorzystam widelec od jakiejś hulajnogi na koło 12 cali z amorami. Wszystkie koła na oponach 10x2,5-6,5. Szerokie gumy o niskim profilu, co ułatwi jazdę po piaskach leśnych. Jeszcze nie wiem, czy te nowe sterowniki mają regen, czy nie. Koła mają możliwość założenia tarcz, więc sposób hamowania tyłu wyniknie po sprawdzeniu tego sterownika. Zaczynam od budowy baterii 13S20P na ogniwach BD. Przygotowałem już poklejone na wymiar holdery. Do tego pójdzie BMS 13S 80A z balanserem.

Obrazek

Bateria złożona w holderach. Teraz trzeba to podszlifować i polutować 2x260 punktów :D

Obrazek

Bateria złożona, wstępne ładowanie przed zaklejeniem całości.

Obrazek

I już na gotowo ze złączką serwisową.

Obrazek

Zamontowany bezpiecznik automatyczny 60A. Bateria naładowana i wyrównana.

Obrazek

Dojechał chiński widelec. Przednie koło zamontowane.

Obrazek

Silniki dojechały. Okazało się, że zakupione opony mają za dużą średnicę wewnętrzną i silniki przelatują przez opony. Inne opony 10 cali, które mam, pasują, ale te szerokie są do niczego. Zamówiłem u innego sprzedawcy.

Okazuje się, że opony 10 cali mają różne średnice wewnętrzne. 15 i 17 cm. Kupiłem inne i też mają 17 cm. Zostaną do przedniego koła, bo tam obręcz ma 17 cm. Silniki mają 15 cm i takie opony teraz zakupiłem, ale są węższe, niż te wcześniejsze. A myślałem, że opony 10 cali są identyczne, jeśli chodzi o wymiary.
Dojechały nowe opony i te pasują. CDN.

Obrazek

Nowe opony założone.

Kierownica przygotowana do montażu.

Obrazek

Pora się przymierzyć do ramy. Silniki mają oś z dwóch stron, więc trochę to komplikuje ich mocowanie do ramy. Z silnikami z osią jednostronną jest dużo łatwiej.

Przyjechał docelowy amperomierz 100A z bocznikiem. Dołożyłem podświetlenie z kawałka taśmy ledowej.

Obrazek

Obrazek

Prac ciąg dalszy.

Obrazek

Obrazek

Od środka, czekam na resztę elektroniki i połączę to wszystko do kupy :)

Obrazek

Schemat połączeń puszki

Obrazek

Okazało się, że jeden z głośniczków nie działa, zamówiłem kilka nowych, są po 5 zł, więc tragedii nie ma.

Trwa kabelkowanie ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
zeeltom
Site Admin
Posty: 59
Rejestracja: 07 gru 2024, 04:21
Kontakt:

Re: Budowa pojazdu PEUGEOT

Post autor: zeeltom »

Trochę zmieniła mi się koncepcja załączania pojazdu. Rezygnuję ze stacyjki na kluczyk z woltomierzem. Woltomierz pójdzie do skrzynki a załączanie zrealizuję na bezprzewodowym załączaniu za pomocą karty RFID, jak w samochodach. Wystarczy mieć taką kartę przy sobie i nie trzeba jej nigdzie przytykać. Zasięg karty od 1m do 5m. Oddalenie się od pojazdu wyłącza zapłon a podejście do pojazdu załącza zapłon. Nie trzeba pamiętać o wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

Obrazek
Awatar użytkownika
zeeltom
Site Admin
Posty: 59
Rejestracja: 07 gru 2024, 04:21
Kontakt:

Re: Budowa pojazdu PEUGEOT

Post autor: zeeltom »

Z tym zasięgiem, to chyba przesadziłem. Tak jest w samochodach, ale one maja kilka anten na zewnątrz w klamkach i w środku auta. Jak towar dojedzie, to przetestuję te zasięgi.
Awatar użytkownika
zeeltom
Site Admin
Posty: 59
Rejestracja: 07 gru 2024, 04:21
Kontakt:

Re: Budowa pojazdu PEUGEOT

Post autor: zeeltom »

Niestety. Breloki działajątylko kilka centymetrów od tej czarnej pętli. Ale skoro kupiłem, to wykorzystam :)
Awatar użytkownika
zeeltom
Site Admin
Posty: 59
Rejestracja: 07 gru 2024, 04:21
Kontakt:

Re: Budowa pojazdu PEUGEOT

Post autor: zeeltom »

Znalazłem podwójne sterowniki sinus w rozsądnej cenie 180 zł za podwójny kontroler do 20A na silnik. Napięcie od 36-60V. Ułatwi to trochę połączenia elektryczne w pojeździe. Kontrolery mają wszystkie funkcje łącznie z tempomatem i wstecznym.
dual.jpg
dual.jpg (70.62 KiB) Przejrzano 36 razy
Praca sinus tylko z czujnikami halla. Bez czujników przełącza się automatycznie w prostokąt i może pracować w trybie bezczujnikowym, ale tylko w prostokącie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości